Ett 30-årigt arv | Nike och PSG hyllar sitt samarbete i den nya hemmatröjan
Ännu ett år har gått och ännu en titel har bärgats av huvudstadsklubben. Nu hyllar Paris Saint-Germain och Nike sitt 30 år långa samarbete med den nya hemmatröjan till säsongen 2019/20.
Hechter-strecken är nästan synonyma med PSG då de varit en del av matchtröjan nästan varje säsong, och kommande säsong är givetvis inget undantag. De röd-vit-röda bitarna, som designades av Daniel Hechter, syns återigen på PSG:s nya hemmatröja. De tre strecken är inspirerade av flaggorna på Parc des Princes och representerar de tre årtionden som den franska klubben har delat med Nike.
Som du kanske märkt har sponsorloggan Fly Emirates blivit ersatt av den nya sponsorn Accor Live Limitless. Färgen på tröjan är som vanlig marinblå, med vitt Nike-märke och PSG-emblem i blått, rött och vitt på bröstet.
Texten fortsätter under bilderna.
Det finns ännu fler detaljer på PSG:s nya hemmatröja att upptäcka, till exempel den franska flaggan som syns vid ärmsluten. Vad gäller shortsen och strumporna har man inte gjort några större förändringar, det är den vanliga marinblå färgen som gäller fortfarande.
Nu längtar man efter att få se Mbappé, Verratti och resten av Paris-laget spela sina hemmamatcher i den nya hemmatröjan.